четвер, 6 травня 2021 р.

V Міжнародний форум молодих бібліотекарів Української бібліотечної асоціації: неупереджені враження Віти Новосад

  

22–23 квітня 2021 р. відбувся V Міжнародний форум молодих бібліотекарів Української бібліотечної асоціації, тема якого – «Партнерство & Співпраця». Він проходив в онлайновому форматі на платформі Zoom.

На відкритті Форуму до учасників звернулися з вітальним словом президентка ВГО Українська бібліотечна асоціація Оксана Бруй та виконавча директорка Асоціації Ярослава Сошинська.

Перший день Форуму, як на мене, найбільш інформативний, був присвячений європейському досвіду співпраці з органами влади, громадами тощо. Зі своїми кейсами виступали молоді бібліотекарі з дружніх бібліотечних асоціацій Німеччини, Литви, Естонії, Румунії. Міркуваннями  про досвід цих бібліотек я б хотіла поділитись, тому що вважаю, що вони гідні, щоб про них говорили.

Наша колега з Баварії (Німеччина) розповіла про впровадження проєкту «Велосипедні бібліотеки», який виник вперше в США. Його сенс  полягає в безкоштовній доставці книг людям, які не мають змоги  самостійно дістатись до бібліотеки. Волонтери, які переважно доставляють книги, користуються трансформованими велосипедами, що дає можливість підтримувати екологічність міста. Місцева влада і спонсори матеріально підтримують цей проєкт.

Литва, в свою чергу, створила велику бібліотеку іграшок, де зберігаються як різноманітні відео-, так і навчально-пізнавальні, настільні, творчі ігри. Бібліотека функціонує не тільки для дітей, а й для інших соціальних груп населення, які беруть участь в різних турнірах, зокрема з шахів та шашок. Користуються популярністю також квест-кімнати. За ці інновації бібліотека отримала «Нагороду за найбільш пам’ятну ініціативу».

Ще одним, не менш цікавим проєктом, є «Пляжні бібліотеки», які, за укладеними угодами про співпрацю, функціонують на територіях кафе та барів. Також це стосується тату-студій.

Естонія представила свою роботу під час пандемії COVID-19. Спочатку було створено електронну бібліотеку, де зареєстровані читачі могли позичати книги з купленими ліцензіями. Так як самі користувачі і місцева влада робила пожертвування, електронних книг було достатньо для користування. Згодом, і Міністерство культури Естонії профінансувало цей проєкт.

Шафа для повернення книг 24/7 – ще один потужний проєкт естонських колег. Поштомати адаптовані для книг, які можна замовляти онлайн і забирати в спеціальній комірці, таким чином організовано  і повернення книг. Також бібліотека співпрацювала з поштовою доставкою, що полегшувало повернення і доставку книг людям, які виїхали з міста. Хоч ця послуга була платною (2 євро за пересилання), але це здобуло популярність в людей, які звикли до купівлі онлайн.

Румунія вразила мене увагою до людей з поганими умовами проживання (бездомні люди, жертви афер і шахраїв). В проєкт залучено волонтерів, які допомагають таким спільнотам. Також активно функціонує читання в лікарнях для дітей. Після узгодження з батьками, волонтери читають в дитячих лікарнях, щоб хоч якось полегшити їм перебування в чотирьох стінах. Зокрема, в коридорах лікарень встановленні спеціальні міні-бібліотеки.

Я почула ще безліч цікавої інформації, прослухала різнопланові виступи, взяла участь в обміні думками – все це сприяло професійному зростанню як мене особисто, так і інших учасників. Форум надихнув на появу нових ідей та задумів щодо розвитку співпраці і партнерства задля трансформації і осучаснення функцій бібліотек.

 

2 коментарі:

  1. Привіт усім. Я тут, щоб засвідчити, як я отримав позику від пана Педро після того, як кілька разів звертався до різних кредиторів, які обіцяли допомогти, але вони так і не дали мені позику. Поки мій друг не познайомив мене з паном Педро Джером, пообіцяв мені допомогти, і він справді зробив, що обіцяв, без будь-яких затримок. Я ніколи не думав, що ще є надійні кредитори, доки я не зустрів пана Педро, який справді допоміг з позику і змінив моє переконання. Я не знаю, чи потребуєте ви якось справжню та термінову позику. Будьте вільні, зв’яжіться з паном Педро через WhatsApp +1-8632310632 та його електронну пошту: pedroloanss@gmail.com дякую.

    ВідповістиВидалити
  2. містер Педро абсолютно неймовірний. він був таким чуйним, таким терплячим і чесним і просто чудово виконував свою роботу кредитного спеціаліста. Я куплю з ним кожен майбутній будинок, якщо коли-небудь переїду в округ Колумбія. він просто найкращий». Я рекомендую всім, хто тут шукає позику, зв’язатися з кредитним спеціалістом Педро на електронну адресу... pedroloanss@gmail.com зателефонувати в WhatsApp: +18632310632

    ВідповістиВидалити