Зверніть увагу на статтю
Жанни
Самохіної, молодшої наукової співробітниці відділу технологій електронного
науково-інформаційного обслуговування Інститут інформаційних технологій, Національної
бібліотеки України імені В. І. Вернадського, «Елементи інформаційного
маркетингу в системі електронних комунікацій», опубліковану у № 1 часопису
«Бібліотечний вісник» за 2025 рік.
Цитати:
«В епоху цифровізації
суспільства бібліотеки набувають нового формату, актуальним стає пошук
прогресивних моделей розвитку, які вміщують в собі елементи
бібліотечно-інформаційного маркетингу, оскільки він є ключовим чинником
ефективності бібліотечної діяльності. Пошуки інноваційних принципів управління,
відповідних інноваційним завданням і функціям бібліотечної діяльності, знайшли відображення
в системі інформаційного маркетингу.
…Оскільки інформаційний
маркетинг у бібліотечній галузі ґрунтується на створенні бібліотечних продуктів
і наданні користувачам бібліотек необхідних їм послуг, він охоплює практично
всі аспекти бібліотечної роботи. Таким чином, бібліотечний маркетинг – це
управління бібліотекою з точки зору задоволення потреб користувачів бібліотеки
в інформаційних продуктах і послугах на основі вивчення попиту. За допомогою
елементів інформаційного маркетингу, бібліотеки мають змогу відслідковувати
продуктивність, зручність використання, повноту і точність своїх продуктів,
оскільки цінність бібліотечно-інформаційної продукції визначається її здатністю
задовольняти потреби користувачів.
…Широкий спектр маркетингових
складників у бібліотечній діяльності дає змогу вирішувати такі питання:
• залучення нових
користувачів, підвищення активності читацької аудиторії;
• кращого розуміння
користувацьких інтересів та інновацій;
• створення ідей,
послуг, пропозицій, на які реагує читацька аудиторія;
• дотримання принципів
загальнодоступності бібліотечного обслуговування;
• оформлення своїх
пропозицій читацькій аудиторії з метою кращої реалізації інтересів бібліотеки;
• організації співпраці
бібліотеки із громадськими, освітніми, культурними установами для досягнення
своїх цілей;
• розроблення
довгострокових планів, модифікації структури та діяльності відповідно до нових
умов».
Самохіна Ж. Елементи інформаційного маркетингу в системі електронних комунікацій. Бібліотечний вісник. 2025. № 1. С. 58-68. URL: http://jnas.nbuv.gov.ua/article/UJRN-0001542403
Запрошуємо детальніше
ознайомитися з матеріалами часопису у науково-методичному відділі Волинської
обласної бібліотеки для юнацтва.
Немає коментарів:
Дописати коментар