пʼятниця, 16 травня 2025 р.

ДО УВАГИ КОЛЕГ!

 

Зверніть увагу на статтю Жанни Самохіної, молодшої наукової співробітниці відділу технологій електронного науково-інформаційного обслуговування Інститут інформаційних технологій, Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського, «Елементи інформаційного маркетингу в системі електронних комунікацій», опубліковану у № 1 часопису «Бібліотечний вісник» за 2025 рік.

Цитати:

«В епоху цифровізації суспільства бібліотеки набувають нового формату, актуальним стає пошук прогресивних моделей розвитку, які вміщують в собі елементи бібліотечно-інформаційного маркетингу, оскільки він є ключовим чинником ефективності бібліотечної діяльності. Пошуки інноваційних принципів управління, відповідних інноваційним завданням і функціям бібліотечної діяльності, знайшли відображення в системі інформаційного маркетингу.

…Оскільки інформаційний маркетинг у бібліотечній галузі ґрунтується на створенні бібліотечних продуктів і наданні користувачам бібліотек необхідних їм послуг, він охоплює практично всі аспекти бібліотечної роботи. Таким чином, бібліотечний маркетинг – це управління бібліотекою з точки зору задоволення потреб користувачів бібліотеки в інформаційних продуктах і послугах на основі вивчення попиту. За допомогою елементів інформаційного маркетингу, бібліотеки мають змогу відслідковувати продуктивність, зручність використання, повноту і точність своїх продуктів, оскільки цінність бібліотечно-інформаційної продукції визначається її здатністю задовольняти потреби користувачів.

…Широкий спектр маркетингових складників у бібліотечній діяльності дає змогу вирішувати такі питання:

• залучення нових користувачів, підвищення активності читацької аудиторії;

• кращого розуміння користувацьких інтересів та інновацій;

• створення ідей, послуг, пропозицій, на які реагує читацька аудиторія;

• дотримання принципів загальнодоступності бібліотечного обслуговування;

• оформлення своїх пропозицій читацькій аудиторії з метою кращої реалізації інтересів бібліотеки;

• організації співпраці бібліотеки із громадськими, освітніми, культурними установами для досягнення своїх цілей;

• розроблення довгострокових планів, модифікації структури та діяльності відповідно до нових умов».

Самохіна Ж. Елементи інформаційного маркетингу в системі електронних комунікацій. Бібліотечний вісник. 2025. № 1. С. 58-68. URL: http://jnas.nbuv.gov.ua/article/UJRN-0001542403

Запрошуємо детальніше ознайомитися з матеріалами часопису у науково-методичному відділі Волинської обласної бібліотеки для юнацтва.

Немає коментарів:

Дописати коментар